Jaksi Erzsébet összes bejegyzése

Látogatás az Audi gyárban

Az út kissé hosszú volt Győrbe, de amint megérkeztünk, rájöttünk, megérte! A gyár hatalmas épületét már messziről észre lehet venni. A gyár területe 5,2 millió négyzetméter. Szinte már csak robotok dolgoznak az üzemben, s egy műszakban 250 Audi készül el. Az ott dolgozók száma meghaladja  a tízezret. Nemcsak Magyarországra, hanem a tengeren túlra is gyártanak autókat nálunk. Az Audi Hungária 1994-től gyárt járműveket az Audi -Volkswagen Konszern számára. Azóta a vállalat a világ egyik legnagyobb motorgyárává fejlődött. 1994 óta több, mint 35 millió autót gyártottak, de nemcsak gyártanak, hanem fejlesztik is a járműveket és a motorokat. Láttuk, hogy lesz az alkatrészekből Audi. A gyár számára fontos a környezetvédelem. Saját külön méhészetük van, s a méhek méze függ attól, milyen a levegő.

Sillei Dóra 8. b

Lenkeys Vándorok Köre

Szeptemberben megalakult a Lenkeys Vándorok Köre, ahová lelkes természetbarátokat, túrakedvelőket várunk. Minden hónapban szerveznek túrát a közeli hegyekbe.

Szeptember 28-án meglátogatták Szarvaskő várát, megmászták az Akasztó-hegyet ( dombot), megcsodálták az erdő mélyén meghúzódó Gilitka-kápolnát, ittak a hűs Gilitka-forrás vizéből, valamint festett kavicsokat helyeztek el a Bábafánál. A túrán több mint 40 fő vett részt, s közel 13 km-t tettek meg

 

A következő túra októberben az Eged hegy  megmászása lesz.

                                                                       Mohácsi Judit

Mikor ül a pedagógus az iskolapadba? Hát a nyári szünetben!

Mikor ül a pedagógus az iskolapadban?   Hát a nyári szünetben!

Amíg a tanulók a jól megérdemelt pihenésüket töltötték, a tanáraik szorgalmasan tanultak. Az Erasmus+ pályázatnak köszönhetően az iskolánkból öt tanár néni utazott külföldre a nyáron, hogy még jobb tanárokká váljanak, és ebben segítsék a kollégáikat is. Most olvashattok egy kis élménybeszámolót az részt vett pedagógusoktól.

  1. rész     Dublin, Írország – Vargáné Bárdos Judit

  Sziasztok. Én júliusban Írország fővárosában, Dublinban            tanulhattam 2 hétig. Elmondhatatlan élmény volt angol anyanyelvű országban lenni és a tanult nyelven kommunikálni.

 

 

Minden nap reggel iskolába indultam. A tanítás 9-kor kezdődött és 13 óráig tartott. Ekkor megebédeltünk egy szendvics bárban vagy pubban.

      

14 órakor folytatódott az iskola. Igaz, rendszerint valamilyen kulturális programon vettünk részt.

 

A tanárunk, Liam borzasztó érdekes dolgokat tudott mesélni, rengeteget nevettünk.

 

Remélem, a tanév során kipróbálhatom veletek azt a sok mindent, amit kint tanultam.

                         

Mikor ül a diák az iskolapadban? – Hát a nyári szünetben!

2. rész  Cheltenham, a zene városa – Basa Annamária

Cheltenham nemcsak az egyik legszebb, hanem művészeti és kulturális rendezvényekben is kiemelkedő dél-angliai város. A mesésen zöld, virágokban pompázó parkok, jellegzetes angol sorházak, illetve az esti órákban fiatalokkal és idősekkel teli, nyüzsgő utcák, díszes pubok hangulata feledhetetlen élmény annak, aki még nem járt a szigetországban.

      

Ebben a gyönyörű városban egy hetet tölthettem egy zenei továbbképzés keretein belül. Amellett, hogy rengeteg játékos feladatokkal, érdekes hangszerekkel, jobbnál-jobb tanítási módszerekkel ismerkedhettem meg a workshopokon, még több zenei élmény ért a hét során.

Számos komolyzenei hangversenyen vehettem részt, hol a díszes városháza előadótermében, hol pedig a lenyűgöző katedrálisokban, mint pl.: Gloucesterben, melynek falai között a Harry Potter filmek egy részét is forgatták.

                              

Örülök, hogy részese lehettem ennek a csodálatos élménynek. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hiszen ezáltal közelebbről is megismerhetővé válik, hogyan élnek az angolok, milyen a kultúrájuk, életfelfogásuk, és nem utolsó sorban nagyszerű lehetőség a nyelv gyakorlására egyaránt.

Mikor ül a pedagógus az iskolapadban? – Hát a nyári szünetben!

3. rész   Southampton , Anglia – Mohácsi Judit

Színház az egész világ!

Angliai tapasztalatok a dráma jegyében

Az idén nyáron Erasmus-képzésen vettem részt Southamptonban. Mivel évek óta dráma szakkört vezetek, és amatőr színjátszóként tevékenykedem szülővárosomban, így nem volt nehéz, milyen irányban keresgéljek. A dráma az, melynek eszközeivel élményszerű oktatást lehet elérni. Így találtam a

’Drama in the primary school’ c. képzésre Southamptonban. Két csodálatos, színes és hasznos hetet töltöttem ebben a varázslatos kisvárosban, az InterEducation szervezésében, az   Erasmus+ program keretében.Csoportunk sajnos csak három főből állt. Jómagamon kívül Szlovákiából és Olaszországból érkezett egy-egy kolléga. Mindketten nyelvtanárok voltak egy közép- és egy általános iskolából.

Az általam kiválasztott kurzus célja az volt, hogy a drámapedagógia eszköztárát beépítsük az iskolai órákba. A megismert technikákat mind a tanórákon, mind pedig egy dráma szakkör keretein belül lehet alkalmazni. A tanfolyam rendkívül színes volt.

Részt vettünk workshopokon, színházi előadásokon, kulturális városnézésen, iskolalátogatásokon. A drámapedagógián túl bepillantást nyerhettünk az angol általános és középiskolák életébe, kicsit az angolok mindennapjainak részesei lehettünk ezalatt a két hét alatt.

Christian Flint, a helyi színház színésze és rendezője és Mark Wheeller, a sikeres drámaíró és rendező rendkívül színvonalas, hasznos, élménydús drámapedagógiai foglalkozásokat tartott számunkra. Rengeteg remek játékot, helyzetgyakorlatot, szerepjátékot, improvizációs gyakorlatot próbáltunk ki. Ezek bármelyike alkalmazható a tanórákon és drámapedagógiai foglalkozásokon.

A drámapedagógia témájához kapcsolódóan négy színházi előadást is megnéztünk. A négy előadás mind témájában és rendezésében is teljesen eltérő színdarab volt. A legérdekesebb volt utazást tenni Shakespeare világába a londoni Globe Színházban.

 

Mikor ül a pedagógus az iskolapadban? – Hát a nyári szünetben!

4. rész  Dublin – Dóra Zsuzsanna

 Ezek az írek!

Hallottál már valamelyik ír labdajátékról? Gondoltad volna, hogy a foci és kézilabda az íreknél egészen másképp néz ki, mint nálunk? Szerinted mi az a hurling? Eszik vagy isszák? Na nem, azt is játszák…

A hurling a világ leggyorsabb labdajátéka, amit gyepen, füves pályán játszanak a csapatok (2X15fő). Szükséges hozzá egy ütő (hurley) és egy labdácska (sliotar). A játék maga nagyon érdekes, szórakoztató, izgalmas és olykor veszélyes, ha nem tartod be a szabályokat. Ezeket a játékokat volt lehetőségem megismerni és kipróbálni egy EU-s pályázat keretében a Tempus Közalapítvány jóvoltából.

A nyáron az ERASMUS+KA 1 elnevezésű tanároknak ajánlott projekt keretében Írországban, Dublinban jártam. Az utazásom célja az angol nyelv tanulása mellett az ír szokások, sportágak megismerése, kipróbálása volt.

Gyönyörű tájakat láttam, maradandó élményekkel gazdagodtam.

Mikor ül a tanár az iskolapadban? – Hát a nyári szünetben!

5. rész: Barcelona – Jaksi Erzsébet

A nyár folyamán életre szóló élményben volt részem, először vehettem részt Erasmus képzésen. A tanulásom helye egy rendkívül sokszínű város, Barcelona volt. Izgatottan vártam a kurzust, s állíthatom, hogy egy tartalmas, érdekes és hasznos hetet tölthettem itt. A képzés vezetője, Alex sok ötletet adott nekünk arra, hogy tanóráinkon hogyan használhatunk különböző digitális programokat, alkalmazásokat, melyeket természetesen nektek, diákoknak is megtanítunk.

Nagyon érdekes feladatokat lehet készíteni a Wordart programmal:

     

A telefonodra letöltheted a következő alkalmazásokat:

Autorapp (www.autorapp.com): amellyel különböző általad felmondott szöveget rap stílusban hallgathatsz vissza , például egy szabály megtanulása élményszerűbbé válhat.

Fyuse: egy olyan térbeli alkalmazás, amely lehetővé teszi, hogy okos telefonnal rendelkezők 3D képet készítsenek. Ezeket a képeket a telefon megdöntésével, vagy a képernyő elcsúsztatásával lehet elkapni. Letölthető a Play Áruházból.

Video szerkesztő programokkal ismerkedtünk:

www.animoto.hu      www.wevideo.com

A blogkészítés tudományával ismerkedtünk: www.teacheracademy.eu

Egyéb programok: www.i-love-hue.com

                  www.infographic.com

Beszélgettünk arról, hogy egy-egy mémkereső feladat, vagy linkek összegyűjtése (www.symbaloo.hu) hogyan teheti érdekesebbé a tanórát.

Hogyan lehet a közösségi oldalakat a tanórákon is felhasználni: facebook, twitter, instagram. Sok érdekes ötlet, mely folyamatos gyakorlást, használatot igényel.Naponta 4-5 óránk volt, s a nap további részeiben ismerkedtem Barcelona nevezetességeivel.

Egy kis ízelítő képekben:

            

Sagrada Família, Casa Batllo és Casa Milá (Antoni Gaudi tervezése, munkája)

      

Piaci körkép. Ugye milyen csábító?

   

Gracia fesztivál, ahol a lakók feldíszítették saját utcáikat.

    

Kolumbusz Kristóf szobra és a  Magic Fountain, a híres, zenélő és világító szökőkút

Paella, az ismert spanyol étel

Monserrat kolostora

Hazafelé a gépen, amikor már látszott a Balaton. Jó volt ott lenni,  és jó volt hazatérni… Szép élmény volt!

Nyáridéző: Erzsébet táborunk 2019

      A Napközi Erzsébet-táborok lebonyolítására és a megvalósításhoz szükséges forrásokra évről évre jellemzően köznevelési, kötelező közművelődési feladatot ellátó intézmények, valamint családsegítő szolgálatok és központok jelentkezhetnek gyermekcsoportokkal. A napközi táborozás jelképes (napi 100 Ft összegű) részvételi biztosíték befizetésével valósul meg turnusonként hétfőtől péntekig 8.00 és 16.00 között, a sport és egészséges életmód, a környezettudatosság, a hagyományőrzés és a kézművesség, az önismeret és a közösségépítés témájához kapcsolódó színes programokkal és napi négyszeri étkezéssel.

Az elmúlt tanévben köznevelési intézményként ismét nyertünk a pályázaton, így újra megrendezésre kerülhetett az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Lenkeys Erzsébet-tábor. Idén 80 tanulóval, és 8 pedagógussal tudtunk pályázni. A gyerekek az alsó tagozatos korosztályból kerültek ki, zömében első, második és harmadik évfolyamosok.

    

A programok között szerepelt:

  • Csapatzászló készítése csoportokban, Lenkeys Erzsébet Tábor felirattal, logóval, tenyérlenyomatokkal.
  • Társasjáték-kuckó kialakítása. Önismereti, társismeret fejlesztő játékok párban, csapatokban. Mozilátogatás.
  • Ügyességi játékok, csapatversenyek, játékos váltó- és sorversenyek.
  • Különböző táncok, koreográfiák tanulása tánctanár vezetésével.
  • Kézműves technikák kipróbálása, ajándéktárgyak készítése
  • Az egri Érseki Palota, valamint a Bazilika megtekintése.
  • Séta és tárlatvezetésen való részvétel az Egri Várban.
  • Kirándulás Felsőtárkányba. (Állami Erdei Vasút, Stimecz-ház, Vöröskő-völgyi Erdei Tanösvény, vadaskert.)
  • Ismerkedés a  felsőtárkányi tó, valamint környékének állat- és növényvilágával
  • Az egri Érsekkertben, egy kijelölt területen szemétszedés, majd a megtisztított területen számháborúzás. Fagyizás.
  • Városnéző kisvonattal Eger nevezetességeinek megtekintése, utazás a Szépasszony-völgybe. Itt szelektív hulladékgyűjtés, majd a megtisztított területen szabadtéri és vidámparki játék.

Változatos és izgalmas programokkal telt el a tábori hét, ahol mindenki megtalálhatta a neki legkedvezőbb időtöltést. A tanulók sok vidám élménnyel tértek haza minden nap. A jövőben is tervezzük napközis tábor szervezését.

Elsősök avatása

A legkisebb lenkeysek

Iskolánkban már régi hagyomány, hogy- túl a beiratkozáson, az évnyitón, és az első nehéz napokon- iskolánk legkisebbjei egy játékos „avatással” válnak igazi lenkeys diákokká. Már nagyon vártuk ezt a programot, amely a hagyomány szerint minden évben szeptember közepe felé kerül megrendezésre.

  

Elérkezett a nap, s mi -mivel az „avatás” szó sokunknak idegenül, ismeretlenül hangzott kíváncsian találgattunk, kérdezgettük egymást, és a tanító néniket, hogy vajon mi fog történni velünk ezen a titokzatos rendezvényen?…

Mivel mindannyian szeretjük a testnevelés órákat, nagyon megnyugtató volt, hogy az „avatásra” torna felszerelésbe kellett öltöznünk… Az iskola tornatermében már vártak bennünket a diákönkormányzat felsős tagjai, köszöntöttek, majd csoportokra osztottak bennünket, és kezdődött a vidám, önfeledt, játékos versengés.

 

Előkerültek a kedvenc tornaszerek: karikák, labdák, tollasütők, ugrálókötelek, és sikítva, ugrálva szurkoltunk, biztattuk egymást, buzdítottuk nyerésre a csapatunkat.

Már nem is emlékszünk, hogy melyik csapat nyerte a sorversenyt. Nem ez volt a lényeg, hanem a vidáman együtt eltöltött idő, és, hogy azzal a tudattal tértünk vissza az osztályba, hogy IGAZI lenkeysek lettünk.  Lenkeysnek lenni jó, és bár vannak feladataink, melyeket komolyan kell vennünk, és összpontosítva megoldanunk, a lényeg, hogy egy összetartó, vidám közösség része vagyunk, úgy, mint egy igazi sorversenyben.

 

Az 1.a és 1.b osztályos tanulók nevében  Horváthné Ági néni