Felhőmesék a középkori Canterburyben

2016. július 31-től augusztus 13-ig vettem részt egy tanártovábbképző tanfolyamon, az Egyesült Királyságban, Canterburyben, a University of Kentben. A két hetes program a tanításban ma már mindennapossá vált technikai segédeszközök használatáról szólt. Megismertem a digitális világ alapfogalmait, előnyeit, felhasználási lehetőségeit.

A szociális média legjobb hasznosítása a tanulás elősegítése a tanulók saját érdeklődési területeinek megfelelően. Ez minden eddiginél nagyobb motiváció a gyerekeknek. Sajnos ma még csak álom, ehhez egyelőre nem állnak rendelkezésre személyi számítógépek az iskolákban, de reméljük, ez nemsokára megvalósul.

Íme, néhány hasznos link a tanári munkához: a www.voki.com, ahol beszélő avatárokat lehet kreálni, melyekhez szövegeket írunk és elmondják hibátlan angolsággal, ha éppen arra a nyelvre állítjuk be. Az osztály együtt is készítheti. A szociális tanuláson belül az identifikációig is eljuthatnak a gyerekek, ha azonosulni tudnak az avatár által közvetített értékekkel. A kitalált figura (az avatár) nyelvi szintje a gyerekekéhez igazodik.

Sok más internetes és mobiltelefonos alkalmazással is megismerkedtem. Az információs kultúra lehetőségeit még csak most kezdjük megismerni. A gyerekek mobiltelefonnal a kezükben nőnek fel, nekünk lépést kell tudni tartani velük, hiszen számukra ezen keresztül tehetjük érdekessé az általunk átadni kívánt ismereteket. Sok még a tanulnivaló nekünk, tanároknak is.

Nem beszélve arról, hogy az informatikai fejlesztések sajnos összefüggésben vannak az iskolák anyagi lehetőségeivel. Ha nem is sikerül minden gyereknek külön digitális eszközt adnunk a tanórán az interaktív táblával felkelthetjük érdeklődésüket egy-egy alkalmazás iránt, és pár-, vagy csoportmunkával játékká is varázsolhatjuk a tanulást.

Sós Anita
angoltanár

Canterbury Kenti Egyetem Pilgrims: „Információs technológia a tanításban 2016” tanfolyamának résztvevői

A tanfolyam résztvevőinek búcsúvideója

Voki – beszélő avatár – egy alkalmazás sok közül