Mikor ül a pedagógus az iskolapadban? – Hát a nyári szünetben!

3. rész   Southampton , Anglia – Mohácsi Judit

Színház az egész világ!

Angliai tapasztalatok a dráma jegyében

Az idén nyáron Erasmus-képzésen vettem részt Southamptonban. Mivel évek óta dráma szakkört vezetek, és amatőr színjátszóként tevékenykedem szülővárosomban, így nem volt nehéz, milyen irányban keresgéljek. A dráma az, melynek eszközeivel élményszerű oktatást lehet elérni. Így találtam a

’Drama in the primary school’ c. képzésre Southamptonban. Két csodálatos, színes és hasznos hetet töltöttem ebben a varázslatos kisvárosban, az InterEducation szervezésében, az   Erasmus+ program keretében.Csoportunk sajnos csak három főből állt. Jómagamon kívül Szlovákiából és Olaszországból érkezett egy-egy kolléga. Mindketten nyelvtanárok voltak egy közép- és egy általános iskolából.

Az általam kiválasztott kurzus célja az volt, hogy a drámapedagógia eszköztárát beépítsük az iskolai órákba. A megismert technikákat mind a tanórákon, mind pedig egy dráma szakkör keretein belül lehet alkalmazni. A tanfolyam rendkívül színes volt.

Részt vettünk workshopokon, színházi előadásokon, kulturális városnézésen, iskolalátogatásokon. A drámapedagógián túl bepillantást nyerhettünk az angol általános és középiskolák életébe, kicsit az angolok mindennapjainak részesei lehettünk ezalatt a két hét alatt.

Christian Flint, a helyi színház színésze és rendezője és Mark Wheeller, a sikeres drámaíró és rendező rendkívül színvonalas, hasznos, élménydús drámapedagógiai foglalkozásokat tartott számunkra. Rengeteg remek játékot, helyzetgyakorlatot, szerepjátékot, improvizációs gyakorlatot próbáltunk ki. Ezek bármelyike alkalmazható a tanórákon és drámapedagógiai foglalkozásokon.

A drámapedagógia témájához kapcsolódóan négy színházi előadást is megnéztünk. A négy előadás mind témájában és rendezésében is teljesen eltérő színdarab volt. A legérdekesebb volt utazást tenni Shakespeare világába a londoni Globe Színházban.