Iskola nyitvatartása

Hétfő - Péntek: 7-18

Részbeszámoló a projekt megvalósításáról

Az energiatudatos gondolkodást és életmódot elősegítő szemléletformálás, a szociális, a személyes és a kognitív kompetenciák hatékony fejlesztése a legfontosabb feladatunk a projekt során. Ezen feladatok megvalósítására nyílt lehetőség az energiahatékonysági csapatversenyen.

Szociális kompetenciák közül a felelősségérzet, a szervezési képesség, a környezettudatosság, az önálló véleményalkotás, a vitakészség, a személyes kompetenciák közül az önálló forráshasználat, a természettudományosság, a gazdaságosság, a  kognitív kompetenciák közül a tudásszerzés, a megfigyelés, a csoportosítás, az elemzés, a rendszerezés, a gondolkodás, a problémamegoldás fejlesztésére került sor. 

A vírushelyzetre való tekintettel a csapatverseny lebonyolítása a tervezetthez képest egyszerűbben, kevesebb személyes találkozást igénylő módon történt meg.

Az energiahatékonysági csapatverseny meghirdetésére 2020.10.20-án került sor, osztályfőnöki órák keretében, 5-8. osztályos tanulók és szüleik részére, a következő címen: A megújuló energia- hasznosítása, avagy „Hogyan készíthetünk otthon napkollektort?” energiahatékonysági csapatverseny. Tanulóink a szülők részére készült, külön felhívást is hazavittek.

A felhívás szövege:

A Halas Iskola Szülői Alapítvány

A megújuló energia- hasznosítása, avagy

„Hogyan készíthetünk otthon napkollektort?”

címen energiahatékonysági csapatversenyt hirdet

 5-8. osztályos tanulói és szüleik részére.

A versenyre 4- 10 fős csapatokat várunk.

Nevezni egy sörösdobozokból vagy más elemekből megépített „napkollektor” makettel lehet, a makettnek nem kötelező működnie.

A maketthez mellékelni kell egy prezentációt, ami tartalmazza, hogy

  • az iskola épületének mely részére telepítenék,
  • milyen termek energia ellátását biztosítanák vele, azaz mire használnák
  • költségtervet, mibe kerül a kollektor megépítése
  • milyen energiaforrást váltunk ki vele, mennyit spórolunk egy évben.

A makettek leadási határideje, helye: 2020.11.13. az iskola titkársága.

MAKETTEK BEMUTATÁSA

– 2020.11.17-18-án tanórai keretben 

– makettek bemutatása, prezentáció segítségével maximum 5 perc időtartamban

DÖNTŐ

A legjobb három makettet készítő csapat jut a döntőbe.

A döntő ideje, helyszíne: 2020.11.19., az iskola ebédlője

A döntő feladatai:

– a négy előadás ismeretanyagához kapcsolódó tesztek, feladatok megoldása

– szituációs játékok

A jutalmazás nem marad el!!!

Eredményhirdetés: 2020.11.19., iskolagyűlés keretében

Eredményes versenyzést kíván a szervezőbizottság! 

A vírushelyzetre való tekintettel, arra kértük tanulóinkat, hogy a makett készítés és a versenyre való felkészülés közben a lehető legkevesebbet legyenek együtt.

Az elkészült pályamunkák közül három került kiválasztásra. Az elkészült makettek bemutatására kémia, fizika és technika órákon került sor. Így nem csak a versenyben maradt csapatok, hanem osztályközösségek is láthatták azokat. A 3 tagú zsűri minden csapat bemutatóját látta.

A döntőre felkészülten érkeztek a résztvevők, az első helyezést elért, 7.b-s csapat tagjai majdnem 100 %-os teljesítményt nyújtottak. A makettek közül is az általuk készített volt a legötletesebb, legjobban kidolgozott.

A verseny részt vevői elmondták, hogy sok, a mindennapokban jól hasznosítható tudást szereztek a projekt során. Sajnos, hogy a felkészülés közben a kelleténél kevesebbet lehettek csak együtt.

A verseny eredményhirdetésére iskolagyűlés keretében került sor, ahol megtörtént a jutalmak átadása.

Az első helyezett csapat tagjai okos órákat, a második helyezettek fülhallgató szetteket, a harmadik helyezettek számológépeket kaptak ajándékba.

Jól sikerült rendezvényt zártunk.






Holzer Alfréd

Matematika-Fizika-Informatika tanár