Iskola nyitvatartása

Hétfő - Péntek: 7-18

A Klebelsberg Központ (KK) szülőknek és tanulóknak szóló levelét itt olvashatják.

Tisztelt Szülők és Diákok!

Az alábbiakban az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosítószámú, „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” című projekt alapján kiadott hordozható IKT-eszközökkel, notebookokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat foglaltuk össze a diákjaink és szüleik számára. Itt csak a leglényegesebb információkra térünk ki, ez a tájékoztatás nem teljeskörű. Részletes információk az általános szerződési feltételekben (ÁSZF 2.sz. módosítás) olvashatók!

Tartalomjegyzék:
  1. Gyakran ismételt kérdések és megoldásuk
  2. Az eszköz használójának jogai
  3. Az eszköz használójának kötelességei
  4. Notebook visszaadása
  5. Javítás, jótállás, kárbejelentés
  6. Biztosítási szolgáltatás
  7. Kapcsolódó dokumentumok
I. Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) és megoldásuk:
  1. Hogyan kell igényelni a notebookot?
    • A notebookigénylést – mivel a gyermek még kiskorú – a szülő, a gondviselő nyújthatja be a KRÉTA rendszeren keresztül a következő útmutató alapján.
    • A tanév elején van központilag notebook-osztás, miután a Belügyminisztérium meghirdeti, és megvásárolja a gépeket. A hirdetmény a Klebelsberg Központ weboldalán található. Az utolsó notebook regisztráció határideje: 2024. október 7.
    • Utólagos igényt csak abban az esetben van lehetőség teljesíteni, amennyiben a fenntartó tud biztosítani eszközt, illetve ha a Belügyminisztérium meghirdet pótigénylési lehetőséget.
  2. Meg kell-e tartani a gép papírdobozát és a notebook-táskát?
    • Igen! Bármely probléma esetén a szerviz GLS-csomagküldéssel szállítja el a gépet, ami kizárólag bedobozolt csomag esetén valósítható meg. A notebook-táska a gépet óvja az esetleges külső sérülésektől is. Ezért kérjük, hogy őrizzék meg a csomagolást, és szükség esetén abba hozzák vissza az iskolába szervizbe szállításhoz!
  3. Ki tartja karban az eszközt?
    • Az eszköz rendeltetésszerű használhatóságáról (pl.: frissítések telepítése, működőképességének fenntartása, stb.) az eszköz használója köteles gondoskodni az alábbiak szerint.
  4. Hogyan kell beüzemelni a gépet?
  5. Ha probléma van a Windows 11 operációs rendszerrel? Pl.: Nem lehet bejelentkezni, stb.
    • MS WIN 11 PRO rendszerindító (boot) adathordozó létrehozás útmutató alapján
    • DELL Latitude 3140 újratelepítése útmutató segítségével
    • HP Pro x360 Fortis 11 G11 újratelepítése útmutató segítségével
    • Kérhető segítség az iskolai rendszergazdától, de a teljes háttértár tartalma törlésre fog kerülni.
  6. Kék képernyőn Bitlocker hibát ír?
  7. Hogyan használható az eszközökön az Office programcsomag? 
  8. Kompetenciaméréshez mi a teendő a géppel?
    • A rendszerfrissítéseket le kell futtatni, hogy ne a mérés alatt frissítsen, és induljon újra a gép! A Gépházban a legalsó, Windows update fülön van erre lehetőség. Legyen naprakész a számítógép a frissítések tekintetében!
    • Amennyiben jelszó védi a belépést, akkor azt a touchpad mellé cellux-szal rögzítve legyenek szívesek felírni! Mindenki a saját gépét fogja használni, a jelszó a gép előkészítéséhez szükséges.
    • A gép az egérrel és a töltőkábellel együtt belefér a táskájába, abban érdemes behozni az iskolába. Tetszés szerint ezekre is felragasztható a gyermek neve cellux-szal.
    • A táska fülére rögzítve kérjük, hogy írják rá a gyermek nevét és osztályát. Egy papírlapra írva is elegendő összetűzve. Ezzel is meggyorsítva az átadási folyamatot.
    • Az átadásról jegyzőkönyv készül.
    • A mérést követően vezetőségi döntés alapján a gépeket el is lehet vinni aznap vagy másnaptól.
  9. Amire eddig nem talált megoldást a fentiek között:
  10. Rendeltetésszerű használat közben meghibásodott a gép?
    • Az eszközre 3 év jótállás (garancia) vonatkozik, mely alapján a jótállás ideje alatt az Eladó szervizpartnerei kötelesek saját költségükön a rendeltetésszerű használat során keletkezett meghibásodások kijavítására.
    • A gép hibáját be kell jelenteni az Iskolának az alábbiak szerint.
    • Végül a gépet kérjük becsomagolni az eredeti papírdobozába és a notebook-táskájába, és úgy leadni kérés esetén.
  11. Eltört, megsérült, benyomódott, ellopták, elégett, stb.?
    • A gépekre a KK biztosítást kötött, mely alapján ha a jótállásba nem tartozó káresemény éri az eszközt, akkor a szervizköltség 10%-ának vállalása mellett az Iskolának be kell jelenteni a hibát az alábbiak szerint.
  12. Meddig használhatják az eszközöket a tanulók? 
    • A tanulók addig tudják használni az eszközöket, ameddig tanulói jogviszonyuk tart ebben az intézményben, vagy a projekt fizikai zárásáig.
  13. Ha egy tanuló iskolát vált mi a teendő az eszközzel? 
    • Ha egy tanuló iskolát vált, de az új intézménynek a fenntartója ugyanaz marad, akkor engedély alapján maradhat nála az eszköze.
    • Ha olyan intézménybe megy át amelynek más fenntartója van, akkor mindenképpen le kell adnia az eszközt az alábbiak szerint. Az új fenntartó intézményében – ha rendelkezésre áll – akkor onnan kaphat másik eszközt.
  14. Nincs szükség az eszközre, vagy köteles leadni?
II. Az eszköz használójának jogai:
  1. A notebook nem a diák tulajdona, azt csupán használatba kapja.
  2. A notebook más személynek a használatába nem adható!
  3. Tilos az eszközt másnak eladni, ajándékba vagy zálogba adni.
  4. Az eszközök egyedileg azonosítottak, tehát a diák azt a társával el sem cserélheti.
  5. A diák az eszközt kizárólag személyes használatra, elsősorban a tanulmányainak, a tanórai és tanórán kívüli feladatok elvégzésének támogatásához kapja.
  6. A diáknak a notebook-ot az iskolába csak a tanár külön kérésére kell magával hoznia (pl.: órára).
  7. A diák a notebook-ra kizárólag jogtiszta szoftvert / alkalmazást telepíthet.
  8. Tilos az eszközt jogellenes cselekményre használni!
III. Az eszköz használója köteles:
  1. Az eszközt rendeltetésszerűen használni.
  2. Gondoskodni a rendeltetésszerű használhatóságáról (pl.: frissítések telepítése).
  3. Az eszközt tisztán tartani.
  4. Az eszköz biztonságos megőrzéséről gondoskodni.
  5. Az eszközt az iskola kérésére bemutatni (pl.: órán, kompetenciamérésen használni).
  6. Eszközzel kapcsolatos minden információt (eltűnés, megrongálódás) haladéktalanul bejelenteni.
IV. Notebook visszaadása:
  1. A diák / gondviselő az eszközt bármikor visszaadhatja, de a későbbiekben eszközt csak abban az esetben kaphat újra, ha erre a feltételek lehetőséget biztosítanak.
  2. A diák / gondviselő köteles a notebook-ot visszaszolgáltatni amennyiben a diák tanulói jogviszonya megszűnik (másik fenntartó alá tartozó iskolába átiratkozik, tanulmányait befejezi, stb.).
  3. A diák az eszközt a rendeltetésszerű használattal együtt járó elhasználódástól (használati kopások és apró esztétikai hibák) eltekintve mindenfajta hibától és hiánytól mentes állapotában köteles visszaadni.
  4. Az Eszköz használója (tanuló esetében törvényes képviselője) a visszaadás tényét írásban bejelenti az iskolai rendszergazdának,
  5. Az eszközt az eredeti papírdobozába és notebook-táskájába csomagolva kell visszaadni.
  6. Az eszköz visszaadásáról jegyzőkönyv készül, melynek egyik példányát a gondviselő kapja.
V. Javítás, jótállás, kárbejelentés:
  1. Az eszközre 3 év jótállás (garancia) vonatkozik, mely alapján a jótállás ideje alatt az Eladók szervizpartnerei kötelesek saját költségükön a rendeltetésszerű használat során keletkezett meghibásodások kijavítására.
  2. A jótállás nem vonatkozik azokra a hibákra, meghibásodásokra, melyeket a diák az eszköz nem rendeltetésszerű és nem a üzembehelyezési és használati útmutatóban foglaltak szerinti használatával okoz.
  3. A jótálláson kívül eső káresemények térítésére a Klebelsberg Központ vagyonbiztosítást kötött, melynek részleteit a Biztosítási szolgáltatás részben, lentebb részletezzük. Az ilyen típusú károkat (károsodás, lopás stb.) a Biztosítási eljárásrend alapján kell bejelenteni, valamint a 10%-os önrészt megfizetni.
  4. A diák / gondviselő köteles az eszközben bekövetkező bármilyen hibát haladéktalanul – legkésőbb a hiba felmerülését követő 2 munkanapon belül – írásban, emailben jelezni az Iskola felé.
  5. Kizárólag a Szervizpartner jogosult az eszközön javítási vagy egyéb munkát végezni. Abban az esetben, ha a diák / gondviselő maga javítja az eszközt, vagy azt mással javíttatja, elveszíti a jótállási igény érvényesítéséhez fűződő jogát. Az ebből eredő kárért a gondviselő felel.
  6. Kár bekövetkezte esetén azonnali teendők:
    • a tűzbiztosítási eseményt (tűzkár) az illetékes tűzrendészeti hatóságnak kell jelenteni,
    • a lopást/rablást a rendőrségnek kell jelenteni, melyről rendőrségi jegyzőkönyv készül,
    • a károsodott eszközről, illetve, amennyiben az releváns lehet, a károsodás körülményeiről fotókat kell készíteni (pl. rablás esetén az elvárt minimum védelmi szint meglétének igazolása érdekében).
  7. A kár bejelentése az Intézmény részére:
    • Az Eszköz használója (tanuló esetében törvényes képviselője)
    • a kár észlelését követő maximum 2 munkanapon belül
    • a kárt (károsodás tényét, károsodás mértékét és körülményeit fotókkal, esetleges jegyzőkönyvvel) írásban bejelenti az iskolai rendszergazdának,
    • melyről az Intézményben szokásos módon kárfelvételi jegyzőkönyv készül.
    • Az eszközt kérésre az eredeti papírdobozába és notebook-táskájába csomagolva kell behozni az iskolába.
VI. Biztosítási szolgáltatás:
  1. A Klebelsberg Központ 2024. június 7-én szerződést kötött az UNIQA Biztosító Zártkörűen Működő Részvénytársasággal, melynek értelmében 2024. június 8-ától a projektben eddig beszerzett és kiszállított notebook esetében él a biztosítási szolgáltatás igénybevételének lehetősége, a 2024. június 7. napját követően bekövetkezett biztosítási káreseményekkel kapcsolatban, 10%-os önrész megfizetése mellett.
  2. A Szerződésben Szerződő/Díjfizető a Klebelsberg Központ, Biztosítottnak minősülnek a Fenntartók, a Köznevelési Intézmények (a továbbiakban: „Intézmény”), valamint a notebookokat használó Pedagógusok és a Tanulók is.
  3. Biztosítási fedezet alá került a Projekt keretében beszerzett, személyes használatba adott, valamint, oktatás-támogatás céljából intézményi keretek között használt valamennyi notebook, ideértve azok tartozékait és alkatrészeit, valamint alkotórészeit (az egér és a táska kivételével).
  4. A Biztosító kockázatviselése kiterjed különösen az alábbiakban felsorolt, előre nem látható, balesetszerű, hirtelen és váratlan okok miatt bekövetkező károkra:
    • kezelési hiba, ügyetlenség, Biztosított, illetve harmadik személy gondatlan károkozása, harmadik személy által elkövetett szándékos rongálás;
    • mechanikusan ható erő;
    • törés, repedés, összeroppanás;
    • homok, por, szennyeződés, fagyhatás, hőhatás, napsütés miatt keletkezett károk, amelyek a rendeltetésszerű használatot és működést befolyásolják;
    • víz, nedvesség vagy folyadék notebookba jutásának minden fajtája függetlenül a folyadék notebookba jutásának módjától;
    • földcsuszamlás, talajsüllyedés, kő- és sziklaomlás, fagy, jégverés, árvíz, talajvíz lavina, hónyomás, vihar, árhullám;
    • tűz, öngyulladás, villámcsapás, robbanás (beleértve az oltáskor és mentéskor keletkező károkat is);
    • túlfeszültség, villámcsapás másodlagos hatása;
    • perzselődés, hő hatására történő zsugorodás, füst, korom;
    • elektromos energia közvetlen hatásai, mint rövidzárlat, földzárlat, átívelés, átütés, áramerősség túlzott megnövekedése, még akkor is, ha ezek szigetelési hiba, túlfeszültség, légköri elektromosság közvetett hatásai (pl. indukció, influencia);
    • állat okozta kár;
    • betöréses lopás, lopás, jogtalan elsajátítás, rablás;
    • a biztosított notebookra átterjedő tűz által keletkezett károkra;
    • üveg, plexi (kijelző, érintőképernyő) alkatrészek törése, repedése (mely a rendeltetésszerű használatot befolyásolja);
    • a notebook szállítása (pl. a Tanuló szállítja a notebookot, Intézmények közötti mozgatás, szervizbe történő szállítás) közben bekövetkezett károk.
VII. Kapcsolódó dokumentumok:
  1. Tájékoztató a kárügyintézés menetéről
  2. Biztosítási eljárásrend
  3. Kártérítési eljárásrend a vagyonbiztosítás által nem térülő károk esetén