A Klebelsberg Központ (KK) szülőknek és tanulóknak szóló levelét itt olvashatják.
Tisztelt Szülők és Diákok!
Az alábbiakban az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosítószámú, „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” című projekt alapján kiadott hordozható IKT-eszközökkel, notebookokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat foglaltuk össze a diákjaink és szüleik számára. Itt csak a leglényegesebb információkra térünk ki, ez a tájékoztatás nem teljeskörű. Részletes információk az általános szerződési feltételekben (ÁSZF 2.sz. módosítás) olvashatók!
Tartalomjegyzék:
- Gyakran ismételt kérdések és megoldásuk
- Az eszköz használójának jogai
- Az eszköz használójának kötelességei
- Notebook visszaadása
- Javítás, jótállás, kárbejelentés
- Biztosítási szolgáltatás
- Kapcsolódó dokumentumok
I. Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK) és megoldásuk:
- Hogyan kell igényelni a notebookot?
- A notebookigénylést – mivel a gyermek még kiskorú – a szülő, a gondviselő nyújthatja be a KRÉTA rendszeren keresztül a következő útmutató alapján.
- A tanév elején van központilag notebook-osztás, miután a Belügyminisztérium meghirdeti, és megvásárolja a gépeket. A hirdetmény a Klebelsberg Központ weboldalán található. Az utolsó notebook regisztráció határideje: 2024. október 7.
- Utólagos igényt csak abban az esetben van lehetőség teljesíteni, amennyiben a fenntartó tud biztosítani eszközt, illetve ha a Belügyminisztérium meghirdet pótigénylési lehetőséget.
- Meg kell-e tartani a gép papírdobozát és a notebook-táskát?
- Igen! Bármely probléma esetén a szerviz GLS-csomagküldéssel szállítja el a gépet, ami kizárólag bedobozolt csomag esetén valósítható meg. A notebook-táska a gépet óvja az esetleges külső sérülésektől is. Ezért kérjük, hogy őrizzék meg a csomagolást, és szükség esetén abba hozzák vissza az iskolába szervizbe szállításhoz!
- Ki tartja karban az eszközt?
- Az eszköz rendeltetésszerű használhatóságáról (pl.: frissítések telepítése, működőképességének fenntartása, stb.) az eszköz használója köteles gondoskodni az alábbiak szerint.
- Hogyan kell beüzemelni a gépet?
- Eszközök beüzemeléséhez készített útmutató segítségével.
- Ha probléma van a Windows 11 operációs rendszerrel? Pl.: Nem lehet bejelentkezni, stb.
- Kék képernyőn Bitlocker hibát ír?
- Bitlocker útmutatóban van segítség.
- Hogyan használható az eszközökön az Office programcsomag?
- Kompetenciaméréshez mi a teendő a géppel?
- A rendszerfrissítéseket le kell futtatni, hogy ne a mérés alatt frissítsen, és induljon újra a gép! A Gépházban a legalsó, Windows update fülön van erre lehetőség. Legyen naprakész a számítógép a frissítések tekintetében!
- Amennyiben jelszó védi a belépést, akkor azt a touchpad mellé cellux-szal rögzítve legyenek szívesek felírni! Mindenki a saját gépét fogja használni, a jelszó a gép előkészítéséhez szükséges.
- A gép az egérrel és a töltőkábellel együtt belefér a táskájába, abban érdemes behozni az iskolába. Tetszés szerint ezekre is felragasztható a gyermek neve cellux-szal.
- A táska fülére rögzítve kérjük, hogy írják rá a gyermek nevét és osztályát. Egy papírlapra írva is elegendő összetűzve. Ezzel is meggyorsítva az átadási folyamatot.
- Az átadásról jegyzőkönyv készül.
- A mérést követően vezetőségi döntés alapján a gépeket el is lehet vinni aznap vagy másnaptól.
- Amire eddig nem talált megoldást a fentiek között:
- A Klebelsberg Központ weboldalának jobb oldalán mindenféle útmutató, tájékoztatt megtalálható, amelyek segítik az eszközök megfelelő használatát.
- Rendeltetésszerű használat közben meghibásodott a gép?
- Az eszközre 3 év jótállás (garancia) vonatkozik, mely alapján a jótállás ideje alatt az Eladó szervizpartnerei kötelesek saját költségükön a rendeltetésszerű használat során keletkezett meghibásodások kijavítására.
- A gép hibáját be kell jelenteni az Iskolának az alábbiak szerint.
- Végül a gépet kérjük becsomagolni az eredeti papírdobozába és a notebook-táskájába, és úgy leadni kérés esetén.
- Eltört, megsérült, benyomódott, ellopták, elégett, stb.?
- A gépekre a KK biztosítást kötött, mely alapján ha a jótállásba nem tartozó káresemény éri az eszközt, akkor a szervizköltség 10%-ának vállalása mellett az Iskolának be kell jelenteni a hibát az alábbiak szerint.
- Meddig használhatják az eszközöket a tanulók?
- A tanulók addig tudják használni az eszközöket, ameddig tanulói jogviszonyuk tart ebben az intézményben, vagy a projekt fizikai zárásáig.
- Ha egy tanuló iskolát vált mi a teendő az eszközzel?
- Ha egy tanuló iskolát vált, de az új intézménynek a fenntartója ugyanaz marad, akkor engedély alapján maradhat nála az eszköze.
- Ha olyan intézménybe megy át amelynek más fenntartója van, akkor mindenképpen le kell adnia az eszközt az alábbiak szerint. Az új fenntartó intézményében – ha rendelkezésre áll – akkor onnan kaphat másik eszközt.
- Nincs szükség az eszközre, vagy köteles leadni?
- A notebook visszaadására az alábbiak szerint van lehetőség.
II. Az eszköz használójának jogai:
- A notebook nem a diák tulajdona, azt csupán használatba kapja.
- A notebook más személynek a használatába nem adható!
- Tilos az eszközt másnak eladni, ajándékba vagy zálogba adni.
- Az eszközök egyedileg azonosítottak, tehát a diák azt a társával el sem cserélheti.
- A diák az eszközt kizárólag személyes használatra, elsősorban a tanulmányainak, a tanórai és tanórán kívüli feladatok elvégzésének támogatásához kapja.
- A diáknak a notebook-ot az iskolába csak a tanár külön kérésére kell magával hoznia (pl.: órára).
- A diák a notebook-ra kizárólag jogtiszta szoftvert / alkalmazást telepíthet.
- Tilos az eszközt jogellenes cselekményre használni!
III. Az eszköz használója köteles:
- Az eszközt rendeltetésszerűen használni.
- Gondoskodni a rendeltetésszerű használhatóságáról (pl.: frissítések telepítése).
- Az eszközt tisztán tartani.
- Az eszköz biztonságos megőrzéséről gondoskodni.
- Az eszközt az iskola kérésére bemutatni (pl.: órán, kompetenciamérésen használni).
- Eszközzel kapcsolatos minden információt (eltűnés, megrongálódás) haladéktalanul bejelenteni.
IV. Notebook visszaadása:
- A diák / gondviselő az eszközt bármikor visszaadhatja, de a későbbiekben eszközt csak abban az esetben kaphat újra, ha erre a feltételek lehetőséget biztosítanak.
- A diák / gondviselő köteles a notebook-ot visszaszolgáltatni amennyiben a diák tanulói jogviszonya megszűnik (másik fenntartó alá tartozó iskolába átiratkozik, tanulmányait befejezi, stb.).
- A diák az eszközt a rendeltetésszerű használattal együtt járó elhasználódástól (használati kopások és apró esztétikai hibák) eltekintve mindenfajta hibától és hiánytól mentes állapotában köteles visszaadni.
- Az Eszköz használója (tanuló esetében törvényes képviselője) a visszaadás tényét írásban bejelenti az iskolai rendszergazdának,
- Az eszközt az eredeti papírdobozába és notebook-táskájába csomagolva kell visszaadni.
- Az eszköz visszaadásáról jegyzőkönyv készül, melynek egyik példányát a gondviselő kapja.
V. Javítás, jótállás, kárbejelentés:
- Az eszközre 3 év jótállás (garancia) vonatkozik, mely alapján a jótállás ideje alatt az Eladók szervizpartnerei kötelesek saját költségükön a rendeltetésszerű használat során keletkezett meghibásodások kijavítására.
- A jótállás nem vonatkozik azokra a hibákra, meghibásodásokra, melyeket a diák az eszköz nem rendeltetésszerű és nem a üzembehelyezési és használati útmutatóban foglaltak szerinti használatával okoz.
- A jótálláson kívül eső káresemények térítésére a Klebelsberg Központ vagyonbiztosítást kötött, melynek részleteit a Biztosítási szolgáltatás részben, lentebb részletezzük. Az ilyen típusú károkat (károsodás, lopás stb.) a Biztosítási eljárásrend alapján kell bejelenteni, valamint a 10%-os önrészt megfizetni.
- A diák / gondviselő köteles az eszközben bekövetkező bármilyen hibát haladéktalanul – legkésőbb a hiba felmerülését követő 2 munkanapon belül – írásban, emailben jelezni az Iskola felé.
- Kizárólag a Szervizpartner jogosult az eszközön javítási vagy egyéb munkát végezni. Abban az esetben, ha a diák / gondviselő maga javítja az eszközt, vagy azt mással javíttatja, elveszíti a jótállási igény érvényesítéséhez fűződő jogát. Az ebből eredő kárért a gondviselő felel.
- Kár bekövetkezte esetén azonnali teendők:
- a tűzbiztosítási eseményt (tűzkár) az illetékes tűzrendészeti hatóságnak kell jelenteni,
- a lopást/rablást a rendőrségnek kell jelenteni, melyről rendőrségi jegyzőkönyv készül,
- a károsodott eszközről, illetve, amennyiben az releváns lehet, a károsodás körülményeiről fotókat kell készíteni (pl. rablás esetén az elvárt minimum védelmi szint meglétének igazolása érdekében).
- A kár bejelentése az Intézmény részére:
- Az Eszköz használója (tanuló esetében törvényes képviselője)
- a kár észlelését követő maximum 2 munkanapon belül
- a kárt (károsodás tényét, károsodás mértékét és körülményeit fotókkal, esetleges jegyzőkönyvvel) írásban bejelenti az iskolai rendszergazdának,
- melyről az Intézményben szokásos módon kárfelvételi jegyzőkönyv készül.
- Az eszközt kérésre az eredeti papírdobozába és notebook-táskájába csomagolva kell behozni az iskolába.
VI. Biztosítási szolgáltatás:
- A Klebelsberg Központ 2024. június 7-én szerződést kötött az UNIQA Biztosító Zártkörűen Működő Részvénytársasággal, melynek értelmében 2024. június 8-ától a projektben eddig beszerzett és kiszállított notebook esetében él a biztosítási szolgáltatás igénybevételének lehetősége, a 2024. június 7. napját követően bekövetkezett biztosítási káreseményekkel kapcsolatban, 10%-os önrész megfizetése mellett.
- A Szerződésben Szerződő/Díjfizető a Klebelsberg Központ, Biztosítottnak minősülnek a Fenntartók, a Köznevelési Intézmények (a továbbiakban: „Intézmény”), valamint a notebookokat használó Pedagógusok és a Tanulók is.
- Biztosítási fedezet alá került a Projekt keretében beszerzett, személyes használatba adott, valamint, oktatás-támogatás céljából intézményi keretek között használt valamennyi notebook, ideértve azok tartozékait és alkatrészeit, valamint alkotórészeit (az egér és a táska kivételével).
- A Biztosító kockázatviselése kiterjed különösen az alábbiakban felsorolt, előre nem látható, balesetszerű, hirtelen és váratlan okok miatt bekövetkező károkra:
- kezelési hiba, ügyetlenség, Biztosított, illetve harmadik személy gondatlan károkozása, harmadik személy által elkövetett szándékos rongálás;
- mechanikusan ható erő;
- törés, repedés, összeroppanás;
- homok, por, szennyeződés, fagyhatás, hőhatás, napsütés miatt keletkezett károk, amelyek a rendeltetésszerű használatot és működést befolyásolják;
- víz, nedvesség vagy folyadék notebookba jutásának minden fajtája függetlenül a folyadék notebookba jutásának módjától;
- földcsuszamlás, talajsüllyedés, kő- és sziklaomlás, fagy, jégverés, árvíz, talajvíz lavina, hónyomás, vihar, árhullám;
- tűz, öngyulladás, villámcsapás, robbanás (beleértve az oltáskor és mentéskor keletkező károkat is);
- túlfeszültség, villámcsapás másodlagos hatása;
- perzselődés, hő hatására történő zsugorodás, füst, korom;
- elektromos energia közvetlen hatásai, mint rövidzárlat, földzárlat, átívelés, átütés, áramerősség túlzott megnövekedése, még akkor is, ha ezek szigetelési hiba, túlfeszültség, légköri elektromosság közvetett hatásai (pl. indukció, influencia);
- állat okozta kár;
- betöréses lopás, lopás, jogtalan elsajátítás, rablás;
- a biztosított notebookra átterjedő tűz által keletkezett károkra;
- üveg, plexi (kijelző, érintőképernyő) alkatrészek törése, repedése (mely a rendeltetésszerű használatot befolyásolja);
- a notebook szállítása (pl. a Tanuló szállítja a notebookot, Intézmények közötti mozgatás, szervizbe történő szállítás) közben bekövetkezett károk.
VII. Kapcsolódó dokumentumok:
- Tájékoztató a kárügyintézés menetéről
- Biztosítási eljárásrend
- Kártérítési eljárásrend a vagyonbiztosítás által nem térülő károk esetén