Iskola nyitvatartása

Hétfő - Péntek: 7-18

A Klebelsberg Központ (KK) szülőknek és tanulóknak szóló levelét itt olvashatják.

Tisztelt Szülők és Diákok!

Az alábbiakban az RRF-1.2.1-2021-2021-00001 azonosítószámú, „Digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára” című projekt alapján kiadott hordozható IKT-eszközökkel, notebookokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat foglaltuk össze a diákjaink és szüleik számára. Itt csak a leglényegesebb információkra térünk ki, ez a tájékoztatás nem teljeskörű. Részletes információk az általános szerződési feltételekben (ÁSZF 2.sz. módosítás) olvashatók!

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK):
  1. Meg kell-e tartani a gép papírdobozát és a notebook-táskát?
    • Igen! Bármely probléma esetén a szerviz GLS-csomagküldéssel szállítja el a gépet, ami kizárólag bedobozolt csomag esetén valósítható meg. A notebook-táska a gépet óvja az esetleges külső sérülésektől is. Ezért kérjük, hogy őrizzék meg a csomagolást, és szükség esetén abba hozzák vissza az iskolába leadásra!
  2. Meddig használhatják az eszközöket a tanulók? 
    • A tanulók addig tudják használni az eszközöket, ameddig tanulói jogviszonyuk tart ebben az intézményben, vagy a projekt fizikai zárásáig.
  3. Ha egy tanuló iskolát vált mi a teendő az eszközzel? 
    • Ha egy tanuló iskolát vált, de az új intézménynek a fenntartója ugyanaz marad, akkor engedély alapján maradhat nála az eszköze.
    • Ha olyan intézménybe megy át amelynek más fenntartója van, akkor mindenképpen le kell adnia az eszközt az alábbiak szerint. Az új fenntartó intézményében – ha rendelkezésre áll – akkor kaphat eszközt.
  4. Hogy kell beüzemelni a gépet?
  5. Kék képernyőn valami Bitlocker hibát ír?
  6. Hogyan használható az eszközökön az Office programcsomag? 
    • A Tisztaszoftver Programhoz kapcsolódó Microsoft licenszek igénylése a köznevelésben tanulók és pedagógusok esetében a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökségen (KIFÜ) keresztül az alábbi segítségekkel, a https://tisztaszoftver.hu honlapon leírtak alapján történik.
  7. Rendeltetésszerű használat közben meghibásodott a gép?
    • Az eszközre 3 év jótállás (garancia) vonatkozik, mely alapján a jótállás ideje alatt az Eladó szervizpartnerei kötelesek saját költségükön a rendeltetésszerű használat során keletkezett meghibásodások kijavítására.
    • A gépet kérjük becsomagolni az eredeti papírdobozába és a notebook-táskájába, és úgy leadni kérés esetén.
    • A gép hibáját be kell jelenteni az Iskolának az alábbiak szerint.
  8. Eltört, megsérült, benyomódott, ellopták, elégett, stb.?
    • A gépekre a KK biztosítást kötött, mely alapján ha a jótállásba nem tartozó káresemény éri az eszközt, akkor a szervizköltség 10%-ának vállalása mellett az Iskolának be kell jelenteni a hibát az alábbiak szerint.
  9. Nincs szükség az eszközre, vagy köteles leadni?
Használati jog:
  1. A notebook nem a diák tulajdona, azt csupán használatba kapja.
  2. A diák a notebook-ot kizárólag személyes használatra, elsősorban a tanulmányainak, a tanórai és tanórán kívüli feladatok elvégzésének támogatásához kapja.
  3. A notebook más személynek a használatába nem adható!
  4. Tilos az eszközt másnak eladni, ajándékba vagy zálogba adni.
  5. Az eszközök egyedileg azonosítottak, tehát a diák azt a társával el sem cserélheti.
Használat feltételei:
  1. A diáknak a notebook-ot az iskolába csak a tanár külön kérésére kell magával hoznia.
  2. A diák a notebook-ra kizárólag jogtiszta szoftvert/alkalmazást telepíthet.
  3. Minden tanulónak ingyenesen jár az Office365 programcsomag. Mindössze egy tanulói Kréta belépési azonosító és egy bármilyen email cím szükséges a Személyes igénylés folyamatához:
  4. Tilos az eszközt jogellenes cselekményre használni!
  5. A diák az eszközt köteles:
    • rendeltetésszerűen használni,
    • tisztán tartani,
    • biztonságos megőrzéséről gondoskodni köteles,
    • az eszközt az iskola kérésére bemutatni,
    • eszközzel kapcsolatos minden információt (eltűnés, megrongálódás) köteles haladéktalanul bejelenteni.
  6. Külön felhívjuk a figyelmet az ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK között szereplő kötelezettségre: 5.8.) A Törvényes képviselő jelen ÁSZF elfogadásával készfizető kezességet vállal a Tanuló által az IKT-eszközben, illetve az IKT-eszköz nem jelen ÁSZF-ben meghatározottaknak megfelelő használatával harmadik személynek okozott vagyoni és nem vagyoni károkért, melyekkel kapcsolatban a KK, a Fenntartó, illetve a Köznevelési Intézmény kifejezetten kizárják a felelősségüket. Jelen pontban foglalt kezességvállalás a Tanuló vétőképességétől, illetve nagykorúvá válásától függetlenül a Projekt teljes idejére – a Projekt fenntartási időszakának végéig – vonatkozik.
  7. A Klebelsberg Központ weboldalának jobb oldalán mindenféle útmutatót, tájékoztatót megtalálnak, amelyek segítik az eszközök megfelelő használatát. Szíves figyelmükbe ajánljuk többek közt az:
Notebook visszaadása:
  1. A diák / gondviselő az eszközt bármikor visszaadhatja, de a későbbiekben eszközt csak abban az esetben kaphat újra, ha erre a feltételek lehetőséget biztosítanak.
  2. A diák / gondviselő köteles a notebook-ot visszaszolgáltatni amennyiben a diák tanulói jogviszonya megszűnik (másik fenntartó alá tartozó iskolába átiratkozik, tanulmányait befejezi, stb.).
  3. A diák az eszközt a rendeltetésszerű használattal együtt járó elhasználódástól (használati kopások és apró esztétikai hibák) eltekintve mindenfajta hibától és hiánytól mentes állapotában köteles visszaadni.
  4. Az Eszköz használója (tanuló esetében törvényes képviselője) a visszaadás tényét írásban bejelenti az iskolai rendszergazdának,
  5. Az eszközt az eredeti papírdobozába és notebook-táskájába csomagolva kell visszaadni.
  6. Az eszköz visszaadásáról jegyzőkönyv készül, melynek egyik példányát a gondviselő kapja.
Javítás, jótállás, kárbejelentés:
  1. Az eszközre 3 év jótállás (garancia) vonatkozik, mely alapján a jótállás ideje alatt az Eladók szervizpartnerei kötelesek saját költségükön a rendeltetésszerű használat során keletkezett meghibásodások kijavítására.
  2. A jótállás nem vonatkozik azokra a hibákra, meghibásodásokra, melyeket a diák az eszköz nem rendeltetésszerű és nem a üzembehelyezési és használati útmutatóban foglaltak szerinti használatával okoz.
  3. A jótálláson kívül eső káresemények térítésére a Klebelsberg Központ vagyonbiztosítást kötött, melynek részleteit a Biztosítási szolgáltatás részben, lentebb részletezzük. Az ilyen típusú károkat (károsodás, lopás stb.) a Biztosítási eljárásrend alapján kell bejelenteni, valamint a 10%-os önrészt megfizetni.
  4. A diák / gondviselő köteles az eszközben bekövetkező bármilyen hibát haladéktalanul – legkésőbb a hiba felmerülését követő 2 munkanapon belül – írásban, emailben jelezni az Iskola felé.
  5. Kizárólag a Szervizpartner jogosult az eszközön javítási vagy egyéb munkát végezni. Abban az esetben, ha a diák / gondviselő maga javítja az eszközt, vagy azt mással javíttatja, elveszíti a jótállási igény érvényesítéséhez fűződő jogát. Az ebből eredő kárért a gondviselő felel.
  6. Kár bekövetkezte esetén azonnali teendők:
    • a tűzbiztosítási eseményt (tűzkár) az illetékes tűzrendészeti hatóságnak kell jelenteni,
    • a lopást/rablást a rendőrségnek kell jelenteni, melyről rendőrségi jegyzőkönyv készül,
    • a károsodott eszközről, illetve, amennyiben az releváns lehet, a károsodás körülményeiről fotókat kell készíteni (pl. rablás esetén az elvárt minimum védelmi szint meglétének igazolása érdekében).
  7. A kár bejelentése az Intézmény részére:
    • Az Eszköz használója (tanuló esetében törvényes képviselője)
    • a kár észlelését követő maximum 2 munkanapon belül
    • a kárt (károsodás tényét, károsodás mértékét és körülményeit fotókkal, esetleges jegyzőkönyvvel) írásban bejelenti az iskolai rendszergazdának,
    • melyről az Intézményben szokásos módon kárfelvételi jegyzőkönyv készül.
    • Az eszközt kérésre az eredeti papírdobozába és notebook-táskájába csomagolva kell behozni az iskolába.
Biztosítási szolgáltatás:
  1. A Klebelsberg Központ 2024. június 7-én szerződést kötött az UNIQA Biztosító Zártkörűen Működő Részvénytársasággal, melynek értelmében 2024. június 8-ától a projektben eddig beszerzett és kiszállított notebook esetében él a biztosítási szolgáltatás igénybevételének lehetősége, a 2024. június 7. napját követően bekövetkezett biztosítási káreseményekkel kapcsolatban, 10%-os önrész megfizetése mellett.
  2. A Szerződésben Szerződő/Díjfizető a Klebelsberg Központ, Biztosítottnak minősülnek a Fenntartók, a Köznevelési Intézmények (a továbbiakban: „Intézmény”), valamint a notebookokat használó Pedagógusok és a Tanulók is.
  3. Biztosítási fedezet alá került a Projekt keretében beszerzett, személyes használatba adott, valamint, oktatás-támogatás céljából intézményi keretek között használt valamennyi notebook, ideértve azok tartozékait és alkatrészeit, valamint alkotórészeit (az egér és a táska kivételével).
  4. A Biztosító kockázatviselése kiterjed különösen az alábbiakban felsorolt, előre nem látható, balesetszerű, hirtelen és váratlan okok miatt bekövetkező károkra:
    • kezelési hiba, ügyetlenség, Biztosított, illetve harmadik személy gondatlan károkozása, harmadik személy által elkövetett szándékos rongálás;
    • mechanikusan ható erő;
    • törés, repedés, összeroppanás;
    • homok, por, szennyeződés, fagyhatás, hőhatás, napsütés miatt keletkezett károk, amelyek a rendeltetésszerű használatot és működést befolyásolják;
    • víz, nedvesség vagy folyadék notebookba jutásának minden fajtája függetlenül a folyadék notebookba jutásának módjától;
    • földcsuszamlás, talajsüllyedés, kő- és sziklaomlás, fagy, jégverés, árvíz, talajvíz lavina, hónyomás, vihar, árhullám;
    • tűz, öngyulladás, villámcsapás, robbanás (beleértve az oltáskor és mentéskor keletkező károkat is);
    • túlfeszültség, villámcsapás másodlagos hatása;
    • perzselődés, hő hatására történő zsugorodás, füst, korom;
    • elektromos energia közvetlen hatásai, mint rövidzárlat, földzárlat, átívelés, átütés, áramerősség túlzott megnövekedése, még akkor is, ha ezek szigetelési hiba, túlfeszültség, légköri elektromosság közvetett hatásai (pl. indukció, influencia);
    • állat okozta kár;
    • betöréses lopás, lopás, jogtalan elsajátítás, rablás;
    • a biztosított notebookra átterjedő tűz által keletkezett károkra;
    • üveg, plexi (kijelző, érintőképernyő) alkatrészek törése, repedése (mely a rendeltetésszerű használatot befolyásolja);
    • a notebook szállítása (pl. a Tanuló szállítja a notebookot, Intézmények közötti mozgatás, szervizbe történő szállítás) közben bekövetkezett károk.
Kapcsolódó dokumentumok:
  1. Tájékoztató a kárügyintézés menetéről
  2. Biztosítási eljárásrend
  3. Kártérítési eljárásrend a vagyonbiztosítás által nem térülő károk esetén