Részbeszámoló a projekt megvalósításáról
Az energiatudatos gondolkodást és életmódot elősegítő szemléletformálás, a szociális, a személyes és a kognitív kompetenciák hatékony fejlesztése a legfontosabb feladatunk a projekt során. Ezen feladatok megvalósítására nyílt lehetőség az energiahatékonysági csapatversenyen.
Szociális kompetenciák közül a felelősségérzet, a szervezési képesség, a környezettudatosság, az önálló véleményalkotás, a vitakészség, a személyes kompetenciák közül az önálló forráshasználat, a természettudományosság, a gazdaságosság, a kognitív kompetenciák közül a tudásszerzés, a megfigyelés, a csoportosítás, az elemzés, a rendszerezés, a gondolkodás, a problémamegoldás fejlesztésére került sor.
A vírushelyzetre való tekintettel a csapatverseny lebonyolítása a tervezetthez képest egyszerűbben, kevesebb személyes találkozást igénylő módon történt meg.
Az energiahatékonysági csapatverseny meghirdetésére 2020.10.20-án került sor, osztályfőnöki órák keretében, 5-8. osztályos tanulók és szüleik részére, a következő címen: A megújuló energia- hasznosítása, avagy „Hogyan készíthetünk otthon napkollektort?” energiahatékonysági csapatverseny. Tanulóink a szülők részére készült, külön felhívást is hazavittek.
A felhívás szövege:
A Halas Iskola Szülői Alapítvány
A megújuló energia- hasznosítása, avagy
„Hogyan készíthetünk otthon napkollektort?”
címen energiahatékonysági csapatversenyt hirdet
5-8. osztályos tanulói és szüleik részére.
A versenyre 4- 10 fős csapatokat várunk.
Nevezni egy sörösdobozokból vagy más elemekből megépített „napkollektor” makettel lehet, a makettnek nem kötelező működnie.
A maketthez mellékelni kell egy prezentációt, ami tartalmazza, hogy
- az iskola épületének mely részére telepítenék,
- milyen termek energia ellátását biztosítanák vele, azaz mire használnák
- költségtervet, mibe kerül a kollektor megépítése
- milyen energiaforrást váltunk ki vele, mennyit spórolunk egy évben.
A makettek leadási határideje, helye: 2020.11.13. az iskola titkársága.
MAKETTEK BEMUTATÁSA
– 2020.11.17-18-án tanórai keretben
– makettek bemutatása, prezentáció segítségével maximum 5 perc időtartamban
DÖNTŐ
A legjobb három makettet készítő csapat jut a döntőbe.
A döntő ideje, helyszíne: 2020.11.19., az iskola ebédlője
A döntő feladatai:
– a négy előadás ismeretanyagához kapcsolódó tesztek, feladatok megoldása
– szituációs játékok
A jutalmazás nem marad el!!!
Eredményhirdetés: 2020.11.19., iskolagyűlés keretében
Eredményes versenyzést kíván a szervezőbizottság!
A vírushelyzetre való tekintettel, arra kértük tanulóinkat, hogy a makett készítés és a versenyre való felkészülés közben a lehető legkevesebbet legyenek együtt.
Az elkészült pályamunkák közül három került kiválasztásra. Az elkészült makettek bemutatására kémia, fizika és technika órákon került sor. Így nem csak a versenyben maradt csapatok, hanem osztályközösségek is láthatták azokat. A 3 tagú zsűri minden csapat bemutatóját látta.
A döntőre felkészülten érkeztek a résztvevők, az első helyezést elért, 7.b-s csapat tagjai majdnem 100 %-os teljesítményt nyújtottak. A makettek közül is az általuk készített volt a legötletesebb, legjobban kidolgozott.
A verseny részt vevői elmondták, hogy sok, a mindennapokban jól hasznosítható tudást szereztek a projekt során. Sajnos, hogy a felkészülés közben a kelleténél kevesebbet lehettek csak együtt.
A verseny eredményhirdetésére iskolagyűlés keretében került sor, ahol megtörtént a jutalmak átadása.
Az első helyezett csapat tagjai okos órákat, a második helyezettek fülhallgató szetteket, a harmadik helyezettek számológépeket kaptak ajándékba.
Jól sikerült rendezvényt zártunk.